Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb gisteren een ENORME Zoutwaterkreeft gekocht bij de Makro , wat kan ik het beste doen om hem in leven te houden? Lees: redden. Hij weegt 3.5 kilo!!

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dit mooie beest in de pan zien te verdwijnen. Hij is zooo groot! Nu moet ik een oplossing vinden om hem een mooie oude dag te geven. Iemand een idee? Uitzetten of aanbieden aan Diergaarde Blijdorp voor het Aquarium?? Hij mag nog twee weken verblijven als gast voordat ik hem moet ophalen dus voorlopig zit ie veilig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als het lukt, breng hem dan onder in een dierentuin. Van een kennis met een aquariumspeciaalzaak begrijp ik dat het erg lastig is om een kreeft in gevangenschap in leven te houden. Ze zijn zeer gevoelig voor de samenstelling van het water en zullen op een gegeven moment niet meer door de 'vervelling' (of 'verschaling') heenkomen en dood gaan. Dit duurt overigens wel een tijd. Bovendien betekent het inrichten van een zoutwateraquarium een hele investering aangezien hier een hele boel techniek bij komt kijken. Het is helaas niet zo simpel als wat zout in het kraanwater gooien.

Nogmaals dit is 'via-via' verkregen informatie, maar misschien heb je er iets aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens, ik ben zeer beniewt wat je met hem hebt gedaan in de tussentijd. Is de badkuip bezet? En wat kost dat als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng de kreeft terug naar de Zee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing