Waarom heeft een neus 2 gaten?
Met 2 ogen zie je drie demensionaal. En met twee oren kan je bepalen waar geluid vandaan komt. Wat is de extra waarde van twee neus gaten?
4.4K
4.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig als er één verstopt zit maar verder zal het ook te maken hebben met onze symmetrie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het dan gewoon opgelost zou zijn door 1 gat ervan te maken :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook aan de symmetrie, Pelle, maar dat gaat niet op als je b.v. denkt aan de mond, het geslachtsdeel en het poepertje.
Eén gat had ook weer symmetrisch kunnen zijn, net als de mond.
Goeie vraag! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekker groot gat peutert wel makkelijker kun je prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achterin komen om de verste potjes nog te pakken te krijgen met elke vinger. :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle hier gegeven antwoorden bevatten waarheden. Samen vormen ze het juiste antwoord. Ik zie slechts één opmerking die écht niet klopt en dat is het verhaal dat het ene neusgat de linkerlong zou voeden met lucht en het andere de rechterlong. Dat kan niet. We hebben immers slechts één luchtpijp.
Verder begrijp ik niet de theorie over symmetrie die ik hier lees. Daar kan ik dus niet over oordelen. Wat hebben onze anus en geslachtsdelen met onze neus te maken?
De waarheid is dat moeder natuur vele redenen had om onze neus van een neusschotje te voorzien. Alle redenen die ik zelf ken, heb ik hierboven genoemd gezien. Het is gewoon een mooi, complex stukje design waar moeder natuur goed over heeft nagedacht.
Verder begrijp ik niet de theorie over symmetrie die ik hier lees. Daar kan ik dus niet over oordelen. Wat hebben onze anus en geslachtsdelen met onze neus te maken?
De waarheid is dat moeder natuur vele redenen had om onze neus van een neusschotje te voorzien. Alle redenen die ik zelf ken, heb ik hierboven genoemd gezien. Het is gewoon een mooi, complex stukje design waar moeder natuur goed over heeft nagedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@meneertje Dump
de gaten waar er geen 2 van zijn die zijn gecentreerd. zo kan je in feite een lichaam spiegelen vanuit de 'middenlijn'
(lever, hart etc niet meegerekend dan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is de natuur niet helemaal op onze hand, want wat zou fijn zou het zijn om ook 2 monden te hebben, eentje om gezellig aan tafel bij te praten over de dag en de ander om toch nog wat van de warme hap mee te krijgen, terwijl de andere mond vrolijk doorkletst.
Ook als je niet praat zie ik voordelen. De ene kan het op een tempo zetten als er niet veel tijd is om te eten, terwijl de andere toch nog een beetje geniet van de smaak...
:o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat was de vraag voor vandaag op de Quest Scheurkalender? Eén maal raden....
Dit is al de derde keer dat ik hier een vraag lees die kort daarvoor of kort daarna op de Quest Scheurkalender komt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.