Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeien haren en nagels bij iemand die in coma ligt?

Ik verbaas mij er altijd over dat haren en nagels groeien terwijl ik doodziek op bed lig (kan mijn lichaam zijn energie niet beter gebruiken in de genezing..?). Hoe zit dat met iemand die in coma ligt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

zolang er sprake is van metabolisme groeien haren en nagels gewoon door, dus ook bij iemand die in coma ligt.

bij overleden mensen groeien haren en nagels niet meer, al lijkt dit zo omdat de huid zicht terugtrekt door het vochtverlies. om die reden worden mannen event. geschoren en knipt met de nagels.

ook als je ziek bent maakt je lichaam nieuwe cellen aan. bij en nagel duwen de nieuwe cellen die aangemaakt worden in het nagelbed de oudere cellen als het ware aan de kant, en op deze manier groeien je nagels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, zelfs als iemand overleden is groeit nog voor een kleine tijd haren/nagels. In coma ben je zelfs nog in leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even ter aanvulling van voorgaande antwoorden: afhankelijk van de ziekte kan het voorkomen dat de celdeling langzamer gaat, omdat het lichaam als het waren andere dingen belangrijker vind. hierdoor kan het lijken alsof de nagels en haren niet meer groeien. maar dit komt dus niet door de coma zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing