Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Realiseren opgesloten dieren dat er een wereld buiten hun hok (of terrein) is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dieren leven erg in het 'hier en nu', en passen zich aan aan hun omgeving.
Worden ze verplaatst naar een andere omgeving, zullen ze die helemaal gaan verkennen, en zich dan weer dáár aanpassen.
Bijv. de wolven, die een aantal jaren geleden geherïntroduceerd zijn in het Yellow Stone Park, en waar het geweldig mee gaat, of cheeta's en leeuwen, die wegens overpopulatie van het ene naar het andere reservaat worden verhuisd.

Maar het meeste indruk maken op mij legbatterijkippen, die vrijgelaten worden in een buitenverblijf : ze zijn gewend geweest aan minder dan een A4'tje en ijzeren kooien, kaal en verfomfaaid staan ze inelkaar gedoken rond te kijken, tot ze lijken te beseffen dat ze nu eindelijk kunnen doen, wat ze hóren te doen : scharrelen en zandbadderen....En na een maand hebben ze weer een prachtig verenpak.
Dus als dieren betere en ruimere leefomstandigheden krijgen , zullen ze daar direkt gebruik van maken, na de verkenning ervan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee die realiseren alleen de ruimte die ze krijgen... Meer niet...

Is de poort of deur open, dan realiseren ze zich snel de plotseling grotere ruimte, dat dan weer wel...

Mag ik het zeggen of niet: DIEREN DENKEN NIET... Alles gebeurt als vanzelf...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat hangt er denk ik vanaf of ze eerder buiten hun kooi of terrein zijn geweest.
de meeste katten kan je, mits je ze voldoende prikkels geeft, probleemloos binnenhouden.
anders wordt het wanneer een kat de vrijheid heeft geproefd; hij heeft er dan wel degelijk weet van dat er meer is dan zijn binnenverblijf, en zal lange tijd nog proberen buiten te geraken.
Rieneke1
15 jaar geleden
We weten niet wat een ander denkt. Alleen als je het vertelt zou ik erachter kunnen komen.

Maar dieren praten nu eenmaal niet onze taal en andersom. Dus dit is een vraag waar geen antwoord op mogelijk is.

Misschien dat een dierenfluisteraar je hier een antwoord op kan geven. Maar ik ken er geen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij realiseren honden zich dat wel degelijk.Ik heb honden gezien die niets anders doen dan heen en weer lopen de hele dag door in hun ellendige ren.Parkietjes en papagaaien die zich kaal plukken van ellende.Ze zijn gewoon ongelukkig net als een mens die de hele dag opgesloten zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wedervraag: denk jij dat goudvissen beseffen dat er een wereld boven het wateroppevlak is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing