Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn er in londen zoveel duiven met verminkte pootjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in Rotterdam zie ik ze ook vaak, ligt niet aan Londen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

In londen gaan ze de overlast van duiven tegen met schrikdraad en scherpe punten op allerlei gebouwen. Dit kan de pootjes van de beesten beschadigen.

http://www.angelfire.com/biz6/Psyteric/Pigeons.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Datzelfde zie je ook in Amsterdam en meerdere grote steden met veel duiven :

In de natuur gaan de kneusjes met de kapotte pootjes snel kapot. In steden echter ,waar ze eigenlijk niks hoeven te doen voor hun eten maar er zo ongeveer de hele dag met hun neus middenin staan, en ze ook nog eens weinig tot geen vijanden hebben, houden ze het erg lang vol, en krijg je ze dus ook regelmatig te zien.

Toegevoegd na 42 minuten:
Oh, en pootjes zijn natuurlijk kwetsbaar, dus daar gaat vrij makkelijk iets mee mis.l Omdat het echter niet hun primaire middel tot voortbeweging is, kunnen ze er lang mee doorlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Vroege Vogels van de VARA:

Ziektes, inteelt, het eten van een hoop viezigheid: niemand die iets met zekerheid kon zeggen. Duivenarts Hans van der Sluis uit Kockengen wist ons wel het volgende te vertellen. Pootjes kunnen vastvriezen, verwond raken of infecties oplopen. Bij pogingen ze te vangen blijven ze soms in de draad van het net hangen. Als ze toch weten te ontsnappen bindt de draad weleens het pootje af, dat uiteindelijk afsterft.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Antwerpen heb ik eens een duif gevonden met een ziekte,een soort vreselijke ziekte waarmee de duiven elkaar kunnen besmetten.De symptomen waren: Niet kunnen vliegen,beven dat steeds heviger en ongecontroleerder word,slecht en moeilijk kunnen lopen tot omvallen,afzien en vlug achteruit gaan.Dat was echt een vogel voor de kat en dat wilde ik niet toelaten,en om besmetting naar andere duiven toe te voorkomen kon ik enkel nog...De rest vertel ik niet,je kan wel raden wat.
dat zie je niet alleen in londen, maar ook in steden in nederland.
vaak raken de pootjes verstrikt in visdraad wat rondslingert.
vervolgens ontsteekt de boel en sterft af.
ook in de nabijheid van de markt zie je het vaak door rondslingerende touwtjes en ander verpakkingsmateriaal.
duiven scharrelen daartussen in de hoop wat te eten te vinden, en raken zo verstrikt.
kauwtjes doen dat ook wel, maar die hebben het benul er aan te gaan pulken om het los te krijgen.
het is helaas geen uitzondering; in het vogelasiel krijgen we dagelijks de draadslachtoffers binnen.
het zou al veel schelen als vissers wat zorgvuldiger met hun spullen omgingen.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aww :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een visdraad met rek in is ook niet goed,als daar een lus in zit die rond een poot komt en de lus schuifd dicht,dan is dit rond de poot nog strakker gespannen,met alle gevolgen.En welke visser wil een lijn dat gemakkelijk breekt?
Omdat ze daar aan de verkeerde kant van de weg rijden. Ik werd daardoor ook bijna een keer aangereden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm.... hele bijzondere invalshoek en verklaring.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding