Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er wel eens iemand geboren zonder zintuigen?

Dus iemand die niet kunnen horen, zien, ruiken, proeven en voelen?

Toegevoegd na 18 seconden:
kunnen = kan ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een kindje dat blind, doof, zonder smaakpapillen en zonder zenuwen geboren wordt, is ten dode opgeschreven. Het is zeer onwaarschijnlijk dat een kindje zonder al deze eigenschappen de groei in de baarmoeder zou overleven. Het anwoord is nee.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik had me anders moeten uitdrukken, maar de strekking van mijn antwoord blijft hetzelfde. Je zintuigen heb je nodig om te overleven. Je kunt er een paar missen, mede doordat de overige zintuigen vaak sterker ontwikkeld worden ter compensatie van het gemis. Zonder enig zintuig, ben je letterlijk ten dode opgeschreven, omdat je (of je lijf) niet kan reageren op gevaar. In de baarmoeder kunnen dat bijvoorbeeld ziektes zijn. De placenta kan immers niet alle slechte stoffen tegenhouden.
Aangezien een storing in de celdeling in het begin van een zwangerschap regelmatig zorgt voor een miskraam, zal een extreem geval als een embryo/foetus zonder zintuigen vaak kansloos zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja aah wat erg ik vind het erg eng!
een meisje in Florida
De baby lijdt aan anoftalmie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die zijn er zeker ik heb een vriendin die kan niet ruiken al vanaf haar geboorte. het bestaat echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing