Wat kan dit voor een beest geweest zijn?
Toen ik vanmorgen opstond en naar het toilet ging lag er een "zwart stokje" in het fonteintje daar, dat dacht ik tenminste. Het was recht en glad en ongeveer 1 à 1,5 cm lang en 1 mm dik. Ik besteedde er geen aandacht aan want dat zou ik het bij het handen wassen wel weg spoelen. Ik trok het schutblad van een inlegkruisje en legde dat even in het wasbakje om later weg te gooien in de prullenmand. Dat papiertje raakte het stokje. Zie ik ineens dat ding tot leven komen en gaan kronkelen als een slang. Het is gek en ook kinderachtig maar ik schrok me kapot, rukte een toiletpapiertje van de rol en drukte dat beest dood. Hij spartelde nog even dus moest ik 2x drukken, bah! Wij wonen in een appartement en hier komen zelden dieren uit de categorie "vieze beesten". Soms is er een verdwaalde bij of vlinder, en 's zomers vliegen, dat wel. In mijn toiletruimte heb ik nog nooit 'n eng beest gezien en deze was eng! Hij moet uit de afvoer van het fonteintje zijn gekropen. Afgezien van de vraag waarom een mens die in lengte vele malen groter is, bang is voor een beest van 1 cm, is mijn vraag: wat was dit? En ook: zijn ze gevaarlijk? Ik ben niet bang voor vliegen, mieren, muggen, spinnen en kevers ook al zijn het mijn vrienden niet, maar deze griezel bezorgde me de kouwe rillingen en nu, na 2 uur, zit ik er nog steeds met afschuw aan te denken. Hij deed me nog het meest denken aan een bloedzuiger maar die zijn geloof ik aan de kopse kant dikker en bij dit beest was dat niet zo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.