Last van loslaten vellen op de handen, wat kan dit zijn (zie uitleg)
Ik heb eens in de zoveel tijd last van het probleem dat de vellen op mijn handen (vingers) loslaten. Hierdoor zijn met name mijn vingers vrij snel geïrriteerd wat zorgt voor erg rode vingertoppen en irritatie aan de vingers.
Zoals ik al eerder zei, ik heb dit alleen in bepaalde periodes. Welke weet ik niet precies. Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn?
Een paar dingen waarmee ik in het dagelijks leven in aanraking mee kom maar het (denk ik) niet zijn:
• Hars (gebruik bij de handbal)
• Magnesium
• Handzeep (Kan dit probleem door een ander soort zeep komen?)
Alle ideeën van wat het zou kunnen zijn zou ik graag willen horen.
Alvast hartstikke bedankt!
Toegevoegd na 16 minuten:
Ik ben al eens met dit probleem naar de huisarts geweest, van hem heb ik alleen zalf gekregen om mijn handen vet te houden. Maar toch komt het elke keer weer terug en gaat het vrijwel vanzelf weer weg. Ik vraag me dus af wat het echt is en vind een doktersbezoek een beetje onnodig (omdat het probleem dus vaak weer voor een flinke periode weg is).
Echter dit zijn geen losse vellen.
Toch wilde ik het even vermelden ;)
Ik heb daar last van, meestal alleen als het koud en nat weer is, of als ik te veel met mijn handen in het water zit.
Mijn handen barsten dan bovenop open, elk huidschupje is dan rood omrant en geirriteerd, vaak tot bloedens toe, en is zwaar irritant, want het jeukt, maar doet ook pijn,en als je er aan krabt, dus nog meer pijn. Dat van jou klinkt wel iets anders, maar misschien een andere vorm van winterhanden ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.