Stel, Darwin's theorie is waar. Waarom evolueren apen niet meer, en wat is dan er met alle levensvormen tussen aap en mens gebeurd?
Oké, dus apen evolueren langzaam tot mens. Maar er moeten verschillende half mens half aap wezens tussen in hebben gezeten. Dat is Charles Darwins theorie heel erg kort samengevat. Maar één ding begrijp ik niet: Apen kunnen toch niet zomaar gestopt zijn met evolueren? En al die half apen half mensen die nog aan het evolueren waren tot mens, wat is daar dan mee gebeurd?
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zulke kinderen in mijn klas. Eigenlijk vind ik het heel vervelend dat ze de evolutietheorie afwijzen met de woorden: "Ik geloof niet dat wij uit de apen zijn geëvolueerd hoor."
Evolutie is geen doctrine ; het is gewoon een verschijnsel dat allang is aangetoond. Niet geloven in evolutie is net zoiets als : 'ik geloof niet in zwaartekracht, want ik vind het niet leuk om te vallen'. Duh.....
Met andere woorden: Iets dat niet zigtbaar is daar kan men wel of niet in geloven,zoals een God?
Wat daarentegen zichtbaar is en met harde cijfers allang is aangetoond en bewezen is,kan men niet ontkennen,daar kan niet niet onderuit en ook niet omheen,en kan dus enkel waarheid zijn.
Een geloof is misschien niet aan te tonen, maar er zijn wel dingen die daar op wijzen:
Er zijn onderzoeken geweest naar aardlagen. Er zijn toen jongere voorwerpen in oudere aardlagen gevonden en andersom, het moet dus een keer zijn 'omgespit'.
Ik denk dat dat kwam door de zondvloed. Dit staat beschreven in de bijbel. Er stond toen overal een laag water, het water heeft de grond kunnen omwoelen.
dit hoeft geen bewijs te zijn, maar het wijst er wel een beetje op.
Geloven is iets niet kunnen zien, eigenlijk niet 100% zeker weten, maar tegelijkertijd het ook weer wel weten.
Weet je het van dat de mens als aap begon? of DENK je het te weten.
nogmaals, evolutie is er zeker. Maar het is wel een keer begonnen. Ik denk niet dat dat met eencellige wezentjes begon. En dat vissen in reptielen en landdieren veranderden. Ik geloof deels in de evolutie theorie, maar alleen het gedeelte dat er verandering plaatsvind,
Maar ik geloof dat dat pas bij de schepping van de aarde gebeurt is. En dat er toen veel verschillende dieren geweest zijn, en niet zulke grote veranderingen dat apen in mensen veranderen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.