Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer een roofdier een drachtige prooi eet, zou deze dan de foetus herkennen ?

Herkent het roofdier uberhaupt verschil tussen organen van de prooi en de foetus?
Ik kan me voorstellen dat de foetus wellicht veel voedingswaarde bevat, en het een geliefd onderdeel van het maaltje is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
895

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

roofdieren hebben zeker voorkeur voor bepaalde delen van hun slachtoffer (zoals wij ook liever biefstuk eten dan karbonade).

Ik denk zelf dat de foetus niet bovenaan het lijstje staat. Afhandelijk van de ontwikkeling is het toch een "vel met heel veel (kleine) botten erin".

De placenta vinden ze mogelijk WEL voedzaam en lekker (brrrr)
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me echt af of ze dat besef hebben, niet zo zeer of ze het enkel smakelijk vinden.
amigo
13 jaar geleden
ik denk dat roofdieren niet een besef hebben dat ze een "schattig jong" of een foetus aan het eten zijn. als je in een film ziet hoe roofvogels op baby pinguïns azen, dat is puur omdat ze die te pakken kunnen krijgen omdat ze nog klein zijn en niet kunnen vluchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nogmaals, niet het antwoord wat ik zocht, maar dank je!

Andere antwoorden (2)

'k heb wel ooit gehoord, dat:
Omdat, Roofdieren eerst de zwakkere dieren aanvallen, zouden Roofdieren ook kunnen merken/"ruiken" dat 'n dier drachtig is en dat dier dan niet eens aanvallen..

Maar, als je 't zeker wilt weten zou je ff rond kunnen Google'n.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een roofdier eet alles op wat hij/zij lekker vindt en kent geen scrupules.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vraag heeft nix met scrupulus te maken, slechts met besef/ intellect, wel bedankt voor je antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding