Kunnen wij als mens zijnde het immuunsysteem van moeder Aarde versterken?
Toegevoegd na 1 dag:
met het woord 'immuunsysteem' wordt in dit geval het herstellend vermogen bedoeld.
1.1K
1.1K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer heeft de aarde een immuunsysteem?
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee joh, dat zie je verkeerd.
Je *stelt* gewoon dat de aarde een immuunsysteem heeft. De juistheid van dat uitgangspunt ga je natuurlijk niet controleren - in plaats daarvan ga je voort-theoretiseren, zonder verbanden te leggen met de realiteit.
Da's veel leuker, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ozonlaag, de magnetische polen, de vruchtbaarheid van het grond. Reken dat maar als onderdeel van het immuunsysteem.
Cryofiel
13 jaar geleden
Waarom wil je zo graag een andere naam geven aan dingen uit de gewone klassieke natuurkunde? En dan nog wel een naam die allerlei connecties doet vermoeden die er helemaal niet zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben niet zo bekend met de nomenclatuur van de klassiek natuurkunde. Tijden en wetten veranderen, maar wat de aarde bezit, gebruiken we omwille voor onszelf, dit veranderd niet. Je stelt zelf voor het voortestellen dat de aarde een immuunsysteem heeft, want dat is veel leuker toch?
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je zo redeneert, hoeven we geen ontwikkelingshulp meer te geven. We stellen ons gewoon voor dat er geen oorlog, geen armoede, en geen honger meer is. Da's veel leuker, toch?
(Iets zegt me dat we toch echt meer bereiken wanneer we realistisch durven zijn...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De term immuunsysteem doet vermoeden dat er voortdurend aanvallen van buiten de aarde zijn, waar de aarde zich tegen beschermd. Deze zijn hooguit in de vorm van straling en ruimtepuin, welke tegengehouden worden door de magnetosfeer resp. de dampkring. Wordt dát wel bedoeld door de vraagsteller?
Of doelt Paulusch op de mens als plaag van binnenuit? In dat geval kun je niet spreken van een immuunsysteem, want de mens maakt onderdeel uit van de aarde, en is niet een soort buitenaardse plaag. Dat de mens schade aan de aarde toebrengt en aardse processen ontregelt is een ander verhaal.
Een verdere toelichting op deze vraag is geen overbodige luxe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er ook wel benieuwd naar idd.
waarom spiritueel en niet verstandig omgaan met het milieu? en hoe zou je dit in godsnaam op een spirituele manier kunnen doen?
de CFK's uit de ozonlaag chanten ofzo? ik weet echt niet wat ik hierbij moet denken.
wat toelichting is dus zeker gewenst!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.