Kan een "Nederlandse" mug ziektes overdragen?
Ik heb een hele nacht wakker gelegen met dit idee, misschien heeft iemand een uitleg/verklaring waarom dit wel of niet zou kunnen.
Stel, een HIV positief persoon wordt gestoken door een mug, deze mug vliegt vervolgens naar jou huis en steekt jou, is er dan een (minieme) kans op besmetting?
Wat als deze zelfde mug bij jou binnen komt, je hebt een wondje aan je hand en slaat m dood waardoor het opgezogen bloed vrijkomt.
Ik gebruik nu HIV als voorbeeld, maar andere besmettelijke ziektes gelden hierbij ook, een malaria mug kan ook ziektes overdragen, dus waarom zou onze mug dit niet kunnen.
Zoek maar bij gerelateerde vragen.
Ik weet nog wel dat het niet mogelijk is!
Gelukkig..
Die vraag was of de mug ziektes mee draagt.......mijn vraag is of het mogelijk zou zijn dat de mug ze overdraagt.
Maar ik weet nog dat ziektes overdragen niet mogelijk is.
De hoeveel bloed die een mug in zich heeft,is te weinig om een mens mee te besmetten.
Het was,hoe dan ook, theoretisch gezien niet mogelijk.
Harde feiten waarom het niet mogelijk is, ik hoop dat er iemand is die toen ook al geantwoord heeft en het nogmaals wil vertellen..............
Je zal nog ff moeten afwachten dan of verder moeten zoeken.
Ik zeg hier wat ik er nog van weet.
Het is in ieder geval echt niet mogelijk, het fijne weet ik er niet meer van.^^
Het is dus wel onderzocht en de uitkomst is bekend.
Maar dit is ook niet het beste tijdstip voor veel antwoorden.
Ga je nu weer een slapeloze nacht krijgen hierdoor??haha!
Ik heb vorige week een slapeloze nacht gehad doordat die krengen maar bleven zoemen.
De volgende dag had ik wel 20 muggenbeten!
Dan wil ik zeker niet geloven dat ze akelige ziektes overbrengen!
Als wel blijkt dat het kan dan zal ik ook zeker in mijn hele huis alle kieren en naden dicht plakken met ducktape voor het slapen gaan.
Maar zal er vannacht nog niet van wakker liggen, ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken en hoop op niet al te veel muggen! Welterusten alvast!
Ik wordt ook al moe.
Ik slaap al bijna....zzZzzzz ~_~
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.