Waar in Nederland kan ik echte dinosaurusbotten bekijken?
Onze zoon (4 jaar) is al dik een jaar gek op dinosaurussen. We hebben er natuurlijk boeken over gehaald in de bieb en hij weet er al best veel van en blijft er nieuwsgierig naar.
2 weken terug was hij hevig teleurgesteld thuisgekomen omdat zijn juf (die hij heel hoog heeft zitten) verteld heeft dat dinosaurussen nooit bestaan hebben maar verzonnen zijn. Wij hebben hem natuurlijk uitgelegd dat de juf erg veel weet, maar geen verstand heeft van dinosaurussen. Er zijn heel veel botten en sporen gevonden van dinosaurussen. Maar goed, het mannetje wordt bijna 5 dus dat is nog wel moeilijk om te begrijpen. Voor zijn verjaardag wil ik hem dus graag ergens mee naartoe nemen waar hij zelf dinosaurussen kan bekijken. Vandaar mijn vraag:
Is er in Nederland een plek waar je dinosaurusbotten kunt bekijken. Een compleet opgebouwd skelet (zoals op de foto) zou natuurlijk helemaal geweldig zijn!
Als het kan liever geen onderdeel van een dierentuin of een afdelinkje van een groot museum. Het hoeft er niet groot te zijn, als we er maar een half dagje lekker kunnen rondstruinen en wat dingen kunnen bekijken die hij leuk vindt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.