Wat kan er mis zijn met mijn vissen ?? ZIE EXTRA UITLEG
Sinds 2 maanden heb ik een kom waarvan de dikste kant 95 centimeter is. 4 visjes bij pets place gehaald wat steentjes erin en klaar. Totdat ik op mijn verjaardag 2 nieuwe sluierstaart vissen kreeg. De volgende ochtend was er al 1 van de nieuwe vissen overleden. S'middags ging er 1 van mijn eigen vissen dood. De volgende ochtend weer 1 van de nieuwelingen en zo ging langzamerhand 4 vissen dood. 2 nieuwe en 2 die ik al in bezit had.
Gisteren heb ik pets place opgebeld het hele verhaal uitgelegt en ik mocht 4 nieuwe vissen komen ophalen. Ook zou ik een zoutblok krijgen waarmee de ziektekiemen die er al in zaten eruit moesten gaan. Alleen netjes opgevolgd eerst het zoutblok erin daarna de kom goed schoongemaakt zonder schoonmaakmiddelen. De nieuwe visjes erin gedaan.. En zwemmen maar. Ook had ik 2 plantjes gekocht voor extra zuurstof.
Wat schetst mijn verbazing.. Gisterenavond is er alweer 1 nieuw visje overleden.. Nu was dat ook niet heel raar want die zwom al niet driftig toen ik hem meenam.. Maar nu is er vanochtend alweer 1 overleden.. Ik snap niet meer wat ik kan doen. Er is bijna niets aan de vissen te zien behalve dat ze vaak wat rode ogen hebben. Net of het een beetje geïrriteerd is.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.