Ik zie hier constant een soort vragen opduiken over het onstaan van dingen in de natuur of ons lichaam, maar kloppen deze vragen wel?
De vraag is steeds in deze vorm:
Waarom hebben wij mensen ....
Waarom zorgt de natuur ervoor dat...
Of een recent voorbeeld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/natuur-man-doorgaans-langer-vruchtbaar.206311
Het lijkt er dan steeds op dat de vrager ervan uit gaat dat de natuur een soort stuurt hoe het moet, de antwoordgevers gaan dan ook nog eens theorieen ontwikkelen waarom dit wel zo moet zijn.
Het lijkt mij dat deze vragen onzinnig zijn als je of in een god gelooft of uitgaat van de evolutietheorie, want dan zijn de antwoorden respectievelijk: Omdat god het zo wil en omdat we toevallig zo geevolueerd zijn en (ondanks of misschien wel dankzij deze evolutie) nog steeds leven.
Of zit ik er helemaal naast en zijn er nog andere vormen van uitleg mogelijk?
Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien is de laatste zin wat hard gestelt maar ik bedoel meer zijn er andere gangbare manier van uitleg, natuurlijk zijn er misschien wel 100'en manier waarop je het uit kan leggen.
en ik kom constant een soort vragen tegen die in de verkeerde categorie staan. :OP als je wil weten wat wel en wat niet mag kan je in de regeltjes kijken of je vraag stellen in de categorie
"goeievraag.nl" overigens denk ik zelf dat het helemaal niets met geloof te maken heeft (weet je het verhaal van kindeke jezus en jozef en maria? dat had helemaal niets met vruchtbaarheid te maken hoor) :)) 2 mogelijkheden zijn wel wat kort door de bocht denk ik
je hebt geloof, je hebt bijgeloof. (zo zou een stam in Afrika een heel ander verhaal uit kunnen leggen over het ontstaan van de dieren) de wetenschap (wetenschappelijk aangetoonde bewijzen) zijn het ook niet altijd met elkaar eens op elk vlak.
(daarom bestaan er ook verschillende theorieën over bep. onderwerpen) en dan heb je nog alles wat er tussenin zit natuurlijk. dit noemt men ook wel 'persoonlijke meningen of waarheden' kan noemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.