Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is bij een tweeling (jongen-meisje) het meisje vruchtbaar, bij koeien is bij ongeveer 90% van de kalfjes dit niet het geval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Bij mensen is het meisje gewoon vruchtbaar. En het jongetje ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, niks aan de hand. Tenminste, dat weet je natuurlijk vooraf niet. Normalgesproken, dan.
Maar er zou geen verschil moeten zijn met niet tweelingen.

Ken één tweeling. Zij heeft 1 kind, hij 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante vraagstelling.....maar pas wanneer je weet WAAROM bij koeien-tweelingen (die zeldzamer en beduidend minder normaal zijn dan mensen-tweelingen) onvruchtbaar zijn, kun je er een antwoord op geven.

Ik vermoed dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met het feit dat het mannelijke kalf voor mannelijke hormonen in de baarmoeder zorgt, en dat die de ontwikkeling van het vrouwelijk kalf zou kunnen verstoren. Zeker als het op regelmatige basis voorkomt.

Bij mensen is dat echter beslist niet het geval. Halve tweelingen (m/m - v/m - v/v) zijn gemiddeld niet minder vruchtbaar dan eenlingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er zelf 1 van een 1 eiige tweeling mijn zus heeft er 3 en bij mij lukte het niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image