Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de echte Sonny Boy blank van huidskleur?

Als zijn vader een zwarte huidskleur had? Zwart is toch meestal dominant als het gaat om erfelijkheid?

13 jaar geleden
in: Biologie
6.3K
corzijlstra
13 jaar geleden
Welke Sonny Boy? Williamson? Ik heb wel eens gehoord, dat er 2 blueszangers waren die Sonny Boy Williamson heetten. De ene heeft samen met The Animals één of meer LP's gemaakt, volgens mij vlak voordat hij stierf (jaren 60).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sonny Boy waar Annejet van der Zijl een boek over heeft geschreven. Waldy Nods.
Snuffel
13 jaar geleden
Inderdaad Waldy Nods.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vermoedelijk gaat deze vraag over Waldy Nods. Zie hieronder een recente foto van hem. Zo blank is hij nou ook weer niet, de zoon van een Surinaamse immigrant en een Nederlandse vrouw, over wie Annejet van der Zijl een boek schreef. Z'n vader was een Creoolse Surinamer die in Paramaribo opgroeide. De kinderen van Surinaams-Nederlandse ouders hebben meestal een licht getinte huid. Zie ook het oude foto'tje van het jonge gezin.
Misschien speelde een blanke acteur de rol van Waldy in de verfilming van het boek, dat je op deze vraag komt?
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Het klopt dat zwart dominant is, maar toch blijft er ook een kans dat het kind blanker is.
Vrienden van mij, waarvan de vader een donkere huidskleur heeft en de moeder een blanke huidskleur, hebben 3 kinderen, waar van er 2 donker zijn en 1 veel blanker, met ook nog blauwe ogen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Even een bron voor je opgezocht, waar het uitgelegd wordt hoe het kan voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding