Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja. Als de Goliath spin (Theraphona leblondi of Goliath bird-eater) zich bedreigd voelt, maakt ze een zeer luid sissend geluid dat op het blazen van een kat of een slang lijkt. Het geluid komt echter niet uit de mond, maar ontstaat doordat de spin de haren op haar poten tegen elkaar wrijft. Dit noemt men striduleren.

Toegevoegd na 13 minuten:
Even voor de duidelijkheid, die min staat nergens op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min is niet van mij hoor!!!!
..... misschien komt die, omdat de vraag is: "Gilt een spin ALS JE HEM VERBRAND". Jouw antwoord betreft de vraag "gilt een spin" ......denk ik...
Maar ik vind je antwoord wel enorm interessant: wist ik niet. Ik geef je geen plus, dat zou niet fair zijn, maar wel bedankt voor de info. Ik ga es verder lezen hierover.

Andere antwoorden (7)

Nee! Hij piept......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem toch ook vangen en elders loslaten?Of gewoon je voet erop als-ie dood moet?
Maar verbranden..dat vind ik eigenlijk erg onnodig. Elk dier voelt pijn als hij wordt verbrand. Gillen zal hij niet maar pijn voelen wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, spinnen kunnen geen geluiden maken, omdat ze geen delen hebben om dit te doen. Spinnen net als alle andere geleedpotigen hebben geen stembanden, en dus kunnen ze geen geluid produceren.
Sommige insecten, zoals de sissende kakkerlakken en een aantal kevers kan een "sissend" geluid produceren, dit wordt bereikt door het forceren van de lucht uit hun tracheeën. Siphonen zijn de kleine gaatjes langs de zijkant van de buik waarmee insecten kunnen ademen.
Spinnen hebben boeklongen die een totaal andere structuur hebben. De insect zijn luchtgat is klein en rond, dus werkt het enigszins als een fluitje, waarmee bepaalde aangepast insecten zoals sissende kakkerlakken lawaai maken.
Sommige spinnen kunnen communiceren door te kloppen op de grond door specifiek ritme, maar anders dan dat kunnen ze geen enkele soort van hoorbare ruis maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Naast wat Anne zegt dan inderdaad over de Goliath spin, maar die zul je hier niet zo snel tegenkomen! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee spinnen kunnen geen harde geluiden maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en ik ga het ook niet proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het 1 x gedaan. Maar hoorde niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een spin verbrandt?! ben je wel lekker ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog nooit een mug doodgeslagen ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hehe.. inderdaad. ;-) Of ik nu helemaal lekker ben, daar ga ik maar niet op in, maar als kind zijnde was ik best wel sadistisch ja. Wormen aan stukken trekken, poten uit spinnen trekken, vleugels uit spekkedieven, hele collonnes mieren doodtrappen... tot... het moment dat het helemaal over was.. en nu sla ik nog geen vlieg meer dood!
Uitzondering maak ik voor wezens die mijn bloed willen drinken.
Spinnen hebben geen stembanden.
En zou jij nog vis eten moesten die dieren stembanden hebben? Wat een geluid als de visnetten bovengehaald worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding