Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe catalogeert de wetenschap de reuzenskeletten die her en der gevonden worden en waarom horen of lezen we daar zo weinig over?

Archeologische opgravingen hebben wel al vaker reusachtige mensenskeletten aan het licht gebracht, zoals te zien in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=B-8bVEIVUh8
Hoe passen deze reuzen in de huidige evolutietheoriën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet.

De foto's op 2:34 en 2:38 bevatten dezelfde schedel. De afbeelding bij 0:10 is afkomstig van een fotoshop-competitie op Worth 1000. Afbeeldingen als bij 0:34 zeggen helemaal niets - ook ik kan twee mensen tekenen waarbij de ene veel groter is dan de ander, en daarvoor hoef ik ook geen reuzen te hebben gezien.

In een tijd van fotoshop, zul je toch echt met de tastbare bewijzen moeten komen, niet met afbeeldingen waar een scholieren al op overtuigende wijze mee kunnen kloten.

Niet bestaande fossielen hoeven niet gecatalogiseerd te worden. De reden waarom je er zo weinig over hoort of leest, is omdat ze niet bestaan.

Mochten er echter ooit een keer daadwerkelijk fossielen van reuzen gevonden worden; er zijn vaker grote dieren ontwikkeld. Grotere dieren verwant aan dieren die we nu als klein kennen. De andere kant op ook; er zijn in het verleden ook dwergversies geweest van dieren die we nu als groot kennen. Het zou een interessante vondst zijn, en men zal een aantal ideeën moeten wijzigen, maar op zich zou het niet iets zijn dat de gehele evolutie weerlegd, daar de evolutietheorie een prima manier heeft om dit soort van ontwikkelingen te verklaren - iets wat het al doet in een aantal gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verbaast me altijd hoeveel mensen in dit soort fotomanipulaties trappen. De gemiddelde Nederlander brengt dagelijks een paar uur door voor de tv, waar ook de meest levensechte fantastische dingen door het beeld kunnen schuiven. En we weten dan allemaal dat het niet echt is. Het is maar tv. Maar zodra iemand een clipje op YouTube plaatst met een opeenvolging aan 'fantastische' foto's, dan vergeten mensen blijkbaar ineens hoe gemakkelijk het is om te fotof*cken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, altijd gaarne bereid om me te verwonderen over de natuur als er ECHT bewijs gevonden wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, want goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Bij sommige foto's werd ik toch onzeker. Ze lijken zo echt. Knap Photoshop werk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding