Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben dieren ook vrienden zodat als die vrienden dan dood gaan dat ze dan ook verdrietig kunnen worden?

Toegevoegd na 3 minuten:
en dan bedoel ik ook insecten enz.

Toegevoegd na 4 minuten:
want insecten kunnen best snel doodgaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
920

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan, sommige dieren zijn verder ontwikkelt in zulke dingen dan andere. Een insect zal dat niet hebben, maar ik kan me een clip van een olifant herinneren die een soort van rouw ritueel had voor een andere olifant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja hoor
als je 2 hondjes hebt en 1 ervan sterft dan gaat de andere hem overal zoeken en die zal een paar dagen niet zijn eigen zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker, ik heb hier vijf katten, waaronder twee vriendenparen.
ze wassen elkaar, en slapen in elkaars pootjes.
hoe katten reageren na de dood van een vriendje valt niet helemaal te voorspellen, maar vaak zie je dat ze duidelijk een rouwperiode doormaken.

Toegevoegd na 28 minuten:
nav je toevoeging: nee, insekter zijn zulke primaire diertjes, die gaan geen vriendschappen aan, dat is denk ik veel te complex voor ze.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Van insecten weet ik het niet maar wel van Cavia's.
We hadden er 2 en toen er eentje dood ging heeft de ander wel meer dan een half uur zitten gillen.
Daarna is die zeker een week van slag geweest.
Van zwanen weet ik het ook, die kunnen heel verdrietig naast een dode andere zwaan blijven treuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, 'kromsnavels' hebben daar ook echt moeite mee....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding