Waarom zien we de Maan niet altijd beschenen in de richting van de Zon (B) , Maar soms heel afwijkend (A)?
Ik heb een tekening gemaakt om mijn probleem te verduidelijken ?
Stralen zijn toch niet krom?
Toegevoegd na 4 dagen:
Ik heb de vraag nadien gesteld aan een professor ...omdat wij hier moeilijk uit geraken.
Hier het antwoord:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/19235
ben benieuwd of iemand het weet..
interessant! : )
-In feite moeten we die onderlinge stand van zon, maan en onszelf bekijken (verhoudingen) en is mijn tekening dus niet eens zo gek gemaakt, want zoals ik die gedaan heb kijk je met je rug naar de aarde dus gelijk aan de aardas (*terwijl we onszelf naar het noorden achterover hellen, zodat onze verticale lichaamsas niet meer loodrecht op onze lokale grond staat, maar evenwijdig komt te liggen aan de aardas*)
hello
Je mag het niet negatief bekijken ...ik heb me deze vraag laatste zomer !in Gambia)gesteld , maar ben er nooit uitgekomen ,noch in mijn literatuur noch op het web.
Ik dank iedereen die een bijdrage leverde om dit mysterie op te lossen ...en iedereen heeft hier een beetje gelijk.
Bij het lezen an de antwoorden werd ik echter nog verwarder ....tot ik ineens het idee had om het nog eens aan een professor te vragen.
Bezie dit aub niet als een soort concurrentie....maar eventueel als een soort bevestiging....
Op deze site zijn de amateurs zoals wij aan zet...en dat vind ik best OK
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.