Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De zon, aarde en het hart van onze melkweg staan op 21 dec 2012 op één lijn. Hoe?

Vanuit het hart van de melkweg gezien eerst de zon en dan de aarde of andersom?
En komt de andere variant ook voor?

Na de eerste antwoorden wil ik even toevoegen dat het inderdaad niks uitmaakt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig en wil het graag weten. Dus graag geen antwoorden meer met: wat maakt dat nou uit.

Ik ben echt niet bang voor het einde van de wereld of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat ik begrepen heb is het: hart van de melkweg-zon-aarde. Er ontstaat een zelfzaam fenomeen dal de aantrekkingskracht van de zon versterkt zou worden door het zwarte gat in het midden van ons melkwegstelsel. Dat gebeurt alleen als de aarde de buitenste positie heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens onderstaande website hebben we dit fenomeen al van 23 op 24 december 2007 meegemaakt.

http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=419625
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je vraagt hoe.

De zon draait, met de lokale groep hier, om het hart van de melkweg heen. Daar is weinig bijzonders aan, het volgt rechtstreeks uit de zwaartekracht.

De Aarde draait, net als alle andere planeten om de zon heen. Ook dit is niet heel moeilijk.

Om de zon en de Aarde en het hart van de melkweg op één lijn te krijgen moeten die cyclussen precies op elkaar aansluiten. Dat gebeurt niet al te vaak.

Het gaat hier om een statistische zeldzaamheid.

Versterking van de aantrekking door de zon is inderdaad baarlijke nonsens. Het middelpunt staat veel te ver weg om zo'n invloed uit te oefenen. Je zou je anders zorgen moeten maken over de aantrekkingskracht van de planeten hier. Die zijn veel minder zwaar maar ook bijzonder veel dichterbij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing