als er leven is op andere planeten, waarom zoeken die wezens niet naar ons?
Ik had op YouTube allemaal filmpjes gezien over hoe de wereld ontstaat en de big bang enzo. Toen kwam er een video waar allemaal profs vertellen of er buiten aards leven is, en wanneer ze dat dan gaan onderzoeken. Maar ik dacht tijdens het kijken van de video "Waarom zoeken de zogenaamd aliëns niet naar ons. Ik had uit de video ook mee gekregen dat er waarschijnlijk miljarden planeten in andere sterrenstelsels zijn die ook bestendigd zijn voor leven. Maar ik dacht dan weer dat die andere planeten die bestendigd zijn voor leven die zijn dan misschien sneller ontwikkeld dan de aarde. Wat betekend dat de organismes die op de eerder ontwikkelde planeet leven al veel meer ontwikkeld zijn dan wij (maar ik kan het ook fout hebben)
- Ander leven is (nog) niet zodanig ontwikkelt als wij
- Ze hebben onze radiosignalen nog niet opgevangen. Onze "radio-sphere" is ongeveer 125 lichtjaar. Met echte uitzendingen zelfs kleiner. Alles wat meer dan 125 lichtjaar van ons verwijderd is, zal het dus nog niet gezien kunnen hebben (vanaf hun planeet).
- Ze zitten te ver weg. Tenzij een beschaving waanzinnig veel verder ge-evolueerd is, is het aannemelijk dat ze nog geen manier hebben gevonden om de enorme afstanden in het universum te overbruggen.
- We leven niet in dezelfde tijd. Het optimum voor leven is (uit mijn hoofd) bijna een miljard jaar geleden. De kans sowieso dat 2 intelligente levensvormen in dezelfde tijd leven is waarschijnlijk klein (anders hadden we ze wellicht al gezien ook).
Zomaar wat redenen waarom we nog geen andere zijn tegen gekomen. Wellicht willen anderen ook wel niet gevonden worden...
https://www.bing.com/search?q=waren+de+goden+kosmonauten&cvid=7d6add7221934ee4aaa1fa008a9e75b9&aqs=edge.1.69i57j0l2.11718j0j1&pglt=297&FORM=ANNTA1&PC=U531
Dan ook meteen even deze link er bij:
https://volzin.nu/erich-von-daniken-retorische-vragen-aan-de-toekomst/ Het kan best zijn dat buitenaardsen al hier op aarde zijn geweest. Maar daarvoor is (zeker in de openbaarheid) geen bewijs voor. Uiteraard is er ook geen bewijs dat het niet zo is (oftewel, er is geen bewijs dat ze niet hier zijn geweest).
Dus we weten het niet. En de wetenschap zegt gewoon heel stellig, is er geen bewijs voor, kunnen we het niet voor waar aannemen.
"Onze "radio-sphere" is ongeveer 125 lichtjaar." En dan hebben we het nog maar over 1 richting. Voor het 'terugbellen' is dezelfde tijd nodig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.