Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je komeet Atlas (C/2019 Y4) zien in april/mei?

Komeet Atlas (C/2019 Y4) is mogelijk met het blote oog te zien vanaf het noordelijk halfrond. Maar als deze inderdaad met het blote oog te zien is, waar kunnen we deze dan zien (overdag / 's nachts)?
https://www.scientias.nl/de-komeet-atlas-is-binnenkort-mogelijk-met-het-blote-oog-te-bewonderen/

Thecis
4 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aanvankelijk in het sterrenbeeld Giraffe en vanaf half mei in Perseus.
Uit je bron: als de komeet een grote kern heeft en veel bevroren gassen, dan is het mogelijk dat deze tegen het eind van mei zelfs zichtbaar is op klaarlichte dag.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 08 april 2020 11:39: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aangezien de komeet langs de hemelkoepel reist is er een hele tabel nodig die niet in de grafisch beperkte mogelijkheden van dit antwoord past.
In de link naar de bron is echter alle informatie te vinden.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoord. Alhoewel dit antwoord de meeste info geeft, heb ik toch gekozen voor het andere antwoord als Beste Antwoord omdat het (voor mij) meer info geeft waar ik de komeet kan zien (of had kunnen zien aangezien dat ding inmiddels al wat "kleiner" is geworden).
Ik waardeer het wel heel erg Oze, zoals altijd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding