Is het kwantummechanisch zo dat op de vraag naar het ontstaan van het heelal uiteindelijk alle antwoorden daarop juist zijn?
De rol van de waarnemer is in de kwantummechanica belangrijker dan in de klassieke natuurkunde.
Kan het dan zo zijn dat er uiteindelijke meerdere (tegenstrijdige) antwoorden mogelijk zijn op de vraag naar het ontstaan van het universum, die geen van allen onjuist zijn?
De straal van het waarneembare heelal is zo'n 13.75 miljard lichtjaar (zo ver kunnen we terug kijken).
Als we dit corrigeren voor expansie, zal de ster die we op 13.75 miljard lichtjaar zien, nu daadwerkelijk op zo'n 46.5 miljard lichtjaar (voorop genomen dat deze ster nog bestaat in de vorm die we nu zien).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Waarneembaar_heelal @MrsT.
Als nu al alles gebeurd, wil ik niet weten wat voor mogelijkheden er nog bijkomen wanneer een kwantummechanisch multiversum daadwerkelijk waar blijkt te zijn ;-)
Helaas spreek je jezelf hier tegen. In DIT universum (als het inderdaad oneindig is) komt alles voor, dus ook dat ik dit weet. Misschien is het niet deze ik, maar wel een andere ik,
In het geval van een kwantummechanisch multiversum zullen de andere universums een kopie zijn van deze (want alle mogelijkheden komen hier ook al voor, is dat bij de andere ook zo, is het een kopie, maar wellicht anders gerangschikt),
Ik ga ervan uit dat er meerdere (een oneindig aantal) universa bestaan, met allemaal hun eigen wetten en omstandigheden. Maar wellicht bestaat er een heellal waarin al die wetten en omstandigheden in één universum verenigd zijn... en misschien is dat deze wel.... Zo hebben we allebei gelijk.... :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.