Zijn er verschijnselen bekend waaruit blijkt dat het zonnestelsel ergens doorheen gaat?
Zijn er bijv. verschijnselen bekend die ongeveer net zo werken als bij de Perseïden-meteorenzwerm maar dan op zonnestelsel nivo?
Elke zomer trekt de aarde bijv. door de Perseïden-meteorenzwerm, dit is een wolk van stofdeeltjes achtergelaten door de komeet Swift-Tuttle. Kunnen er dus ook zo stofwolken of wat dan ook achtergelaten zijn in het melkwegstelsel zelf en het dus ongeveer nog 250 miljoen jaar zal duren voordat we er weer doorheen gaan.
Heb nl ook eens gehoord dat de massa instincties hierdoor verklaart zouden kunnen worden waarbij grosso modo elke 250 miljoen jaar de aarde door straling of wat dan ook getroffen wordt.
Maar kan dit ook of kunnen dergelijk deeltjes of straling niet blijven hangen in de melkwegstelsel?
Echter, bij mijn weten is nog nooit aangetoond dat er ook maar het kleinste deeltje uit de interstellaire ruimte in het zonnestelsel is binnengedrongen. Iedere planeet, planetoïde, komeet of meteoroïde die we kennen heeft een baan die aan de zon gebonden is. Dat wil zeggen een circulaire, elliptische of parabolide baan. Een hyperbolide baan is wat je verwacht bij een object uit de interstellaire ruimte maar zo'n baan is nog nooit gevonden. Het is natuurlijk wel mogelijk dat interstellaire objecten eerst door bijvoorbeeld Jupiter worden afgebogen en zo in een elliptische baan terechtkomen. Maar er zijn geen voorbeelden van bekend.
Ik plaats dit als reactie en niet als antwoord want ik vind dat Mullog al een uitstekend antwoord heeft gegeven.
"De naam, planeet X, hoe Nibiru naast nog meer andere namen ook genoemd wordt, is afkomstig van de Amerikaanse astronoom Percival Lawrence Lowell, die deze naam gaf ergens tussen 1905 en 1908."? http://www.bovendien.com/categorieen/wetenschap/nibiru-planeet-x-marduk-hercubolus-nemesis-in-chronologische-volgorde
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.