Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat was het oranje op constante snelheid vliegende lichtgevende oranje object dat om 21.25 boven Dordrecht vloog?

Het was vierkantig, maar met een scherpere hoek. Ik wilde een foto nemen, maar was een beetje bang. Had zoiets nog nooit gezien. Het kan geen geluksballon geweest zijn, want het vloog ogenschijnlijk zo snel als een vliegtuig, maar lager. Er zat een duidelijke oranje lichtbol in.

Toegevoegd na 12 uur:
Op internet (ufomeldpunt) vond ik nog een melding van een zelfde object rond dezelfde tijd in Rotterdam IJsselmonde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat was een UFO. In de vorm dat het een Onbekend Vliegend Object was. Je hebt dus een echte UFO gezien !

Of die UFO ook door aliens bestuurd werd weet ik niet, maar het is niet waarschijnlijk. Wellicht heb je een drone gezien, of een stuk ruimteschroot dat hoog in de atmosfeer verbrandde. Of toch een vliegtuig.

Het is een bekend verschijnsel dat afstand en snelheid van objecten in de lucht erg vertekend kunnen zijn. Met name door gebrek aan goede referentiepunten.

Zo kan de maan soms erg groot lijken, of kan je de wolken bijna aanraken. Terwijl zowel de maan als de wolken natuurlijk ver buiten je bereik liggen.

Voor ons, die het verschijnsel niet gezien hebben blijft het natuurlijk ook gokken.

Toegevoegd na 10 uur:
Gezien de extra informatie over geluid denk ik dat je een quadcopter gezien hebt. Maar het blijft gokken ;-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is ook mogelijk dat je getuige was van een lasershow o.i.d., maar zolang je niet zeker weet wat het is mag je het een UFO noemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing