Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

12 jaar geleden
Niet veel minder dan op aarde namelijk 81.63 Kg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
81.6 kilo, per kilo weeg je in Venus 0.91 kg.

Toegevoegd na 27 seconden:
0.9 bedoel ik....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zwaartekracht op Venus is ongeveer 9/10 van die op aarde (090,4% om precies te zijn). Je zou op Venus dus iets meer dan 81 kg wegen.

Een paar andere interessante details over Venus:

* De atmosferische druk is meer dan 92 bar (dus 92 x zo hoog als die op aarde). Die druk is vergelijkbaar met de druk op 1 km diepte in de oceaan.
* Het wolkendek (dat bestaat uit zwavelzuur) is zo dik en reflectief dat je er overal fata morgana's hebt en je in de "lucht" plaatsen kunt zien op een paar honderd kilometer afstand.
* De gemiddelde temperatuur ligt boven de 400 graden Celsius.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
81.9 kg

Zie bron ook voor andere planeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal atomen wat meegaat naar Venus is hetzelfde aantal als de hoeveelheid die je hebt op aarde. Je bent daar dan nog steeds 90 kilo.

Vervolgens gaat er een zwaartekracht op je werken. Op aarde is die dan ongeveer 900 Newton op Venus 800.

Dat klopt niet helemaal; in Nederland moet je het aantal kilo's maal 9,81 doen op Venus, volgens de vorige antwoorden maal 9.

Maar het aantal kilo's veranderen dus niet, het aantal newton aan zwaartekracht wel.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb het nog even precies nagepluisd, de gemiddelde valversnelling op Venus is 8,87 m/s^2 ipv van 9, zoals mijn antwoord claimt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord is gedeeltelijk juist. In de volksmond wordt gewicht uitgedrukt in kilogram. In de natuurkunde in Newton. De verhouding tussen die 2 heet aantrekkingskracht. Dit is op elke planeet anders. Je weegt (massa) in kilogram op elke planeet even veel. Je gewicht in Newton is in 9,81 x groter in Nederland dan je gewicht in kilogram in NL. Venus heeft een andere grote en een andere samenstelling waardoor je dus net zo veel massa bezit/weegt in kilogram, maar minder gewicht in Newton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch ook wat ik zeg?
Wanneer je zoekt op "Hoeveel weeg ik op andere planeten?" zul je kleine verschillen zien in de berekeningen.
Op venus zou je met jouw 90 kg ongeveer 82 kg wegen.
Voordat je gaat vragen wat weeg ik dan op Saturnus het volgende:
Hierbij de gewichten van wat je zou wegen op de andere planeten als iemand 100 kg weegt.
Wanneer je deze getallen in jouw agenda schrijft; kun je van iedereen ter plekke zijn gewicht uitrekenen van de planeet naar keuze.
Met 100kg weeg je op:
Mercurius-37,8 / Venus-90,7 / de Maan-16,6 / Mars-37,7 / Jupiter-236,4 / Saturnus-91,6 / Uranus-88,9 / Neptunus-112,5 / Pluto-6,7 / de Zon-2007,2.

Voorbeeld: Iemand met 68 kg wil weten wat hij op Jupiter zou wegen; (100 kg getal delen door 100 maal zijn gewicht). 2,364 x 68 kg = 160,75 kg.
De kosten van deze berekening is één pilsje per persoon. Zorg wel dat je met de fiets bent. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding