Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk om gassen of olie van andere planeten naar de aarde te transporteren in de toekomst?

als alle olie en gassen op aarde op zijn zou dit dat mischien kunnen met het laatste beetje raketbrandstof?

en zou je dan mer meer terugkomen dan je wegging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik denk eigenlijk dat ze dat niet aan het allerlaatste rest brandstof over zullen laten
Er zal tenslotte eerst een leefbare basis moeten worden gebouwd gezocht worden naar bronnen
en materiaal etc zal er naar toe moeten

Olie in de zin van koolstof verbindingen zal je denk ik niet vinden
wellicht wel andere gassen ? of vaste brandstof ?erts
uranium of zoiets ?
dus ja ze komen in elk geval terug met meer brandstof dan ze er heen gingen maar niet perse dezelfde brandstof
die zie in de raket ? gebruiken

ik denk dat als we er in zouden slagen permanent de ruimte te bewonen en er te werken dat mijnbouw het allereerste commerciele werk is dat ze doen.
Bedenk de meeste SF films die een beetje realistisch thema hebben en dus uitgaan van niet al te fantastische tecnieken als transporter (Beam me up scotty)
hebben meestal met mijnbouw te maken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja olie komt van oude dode beestjes heh stom van me
Aardolie of ruwe olie is een vloeistof bestaande uit ketens van koolwaterstoffen. Deze zijn ontstaan uit sedimenten rijk aan organisch materiaal die in het geologisch verleden zijn gevormd en daarna onder invloed van de afzetting van nieuwe sedimentpakketten op dit "brongesteente" zijn "gekookt".
dus aardolie, de meest gebruikte olie zal je waarschijnlijk niet vinden, of er moet dus leven zijn geweest en de omgevingsfactoren moeten ideaal zijn (geweest).

ditzelfde geld ook voor aardgas.

toch zijn er natuurlijk een hele hoop andere mogelijkheden om als brandstof te dienen. Vele gesteente kunnen hiervoor dienen. alleen moeten ze bijna allemaal
langdurig aan hoge druk en warmte zijn blootgesteld.

en daar komt bij dat men ook niet weet welke gesteente er op planeten in de buurt te vinden zijn (er is wel laatst onderzoek naar gedaan door een botsing met een planeet te veroorzaken).

Dus logischer is als door atoomsplitsing de raket van A naar B en terug zou vliegen. Maar voordat deze manieren allemaal helemaal veilig zijn, zijn we weer een aantal jaren verder verwacht ik.

maar toch een zeer interessante vraag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het misschien wel zou kunnen , maar het prijskaartje zou het praktisch onmogelijk maken.
Binnen enkele decennia zal de olievoorraad volledig op zijn , voor aardgas is er nog genoeg voor een anderhalve eeuw.
Dus er is een absolute noodzaak om nu andere energiebronnen aan te boren.... en dat gebeurt ook volop : zon , wind , waterstof.
Dus de vraag naar olie van andere planeten zal niet relevant meer zijn .
Trouwens : bijvoorbeeld methaan meebrengen van enkele Saturnus en Jupiter manen naar de Aarde zou ons Aards ecologisch systeem volledig ontregelen. Om het unieke van de Aarde te bewaren zou er bijna niets extra -terrestraal mogen bijkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is in de toekomst zeker mogelijk, nu worden er reeds plannen gemaakt om helium3 te gaan winnen op de maan, dus ja dat is mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding