Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gaan de mensen doen tegen de komeet die in 2020 komt of was het een leugen?

Ik had een keer op discovery channel gekeken en toen zag ik dat ze het hadden over 2020 en een komeet die dan komt. Ze waren bezig met een plan maar ik weet niet zeker of ik het moet geloven dat er dan een komeet komt. Dan zou het toch op het nieuws zijn? Op internet kon ik niks vinden ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Discovery maakt, lijkt mij, niet zomaar documentaires over die dingen. Ik heb die documentaire namelijk ook gezien meen ik.
Die komeet zal inslaan als er niet ingegrepen wordt. Daarom gaan ze er een raket op afvuren, die de komeet een tikje geeft en daardoor om de aarde heen zal vliegen. Hij wordt uit zijn baan geschoten. Dit moet op een bepaald moment als hij in een goede baan ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het was speculeren over een zeer kleinen kans.
Hier heb je een filmpje erover, helaas zonder ondertitels.
http://news.discovery.com/videos/space-doomsday-asteroid.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Het jaartal is trouwens 2029 volgens het filmpje, je hebt dus iets meer tijd om een bunker te bouwen :-))

Toegevoegd na 12 minuten:
kleinen = kleine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dergelijke kansen liggen rond de 1% als het hoog is. De ruimte is nogal groot en er is heel wat meer plek om er langs af te vliegen... Het is niettemin behoorlijk dichtbij op een astronomische schaal.

En als je dan toch wil weten wat 'we' er tegen gaan doen wanneer we als interstellaire biljard bal gaan dienen: exact dat wat we met z'n allen kunnen doen... Helemaal niks...
In het meest optimistische geval zouden we nog zo'n 30 jaar nodig hebben om een kansje te hebben om zo iets te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing