Wat is dat in het midden van het sterrenstelsel?
ik dacht altijd dat dat de zon was,
duuuhhh
ik weet niet waarmee je je bemoeit
Ik heb het erover dat ie (doet alsof ie) niet begrijpt waar "dat" naar verwijst
Geef dan antwoord
Hé kggr droom lekker verden
over wat zijn gamma stralen, wat gebeurt er als je in een zwart gat terecht komt.
makkelijk op te zoeken op google.
dus kom mijn vraag niet dom noemen!
Je zou dan in feite in een korte tijd op een locatie komen waar je eigenlijk lang over zou moeten doen; het is een korte route tussen 2 verafgelegen punten binnen ruimte tijd.
Om dat wat tastbaarder te krijgen:
Stel je voor dat er een tunnel bestaat waar je aan het eind van jouw straat in kunt rijden. Jij doet dat met 100 kilometer per uur. Je blijft in de tunnel ook 100 kilometer per uur rijden en na 10 minuten kom je er aan de andere kant weer uit. Echter ben je nu in Los Angeles.
Normaal zou je, als je dat al zou kunnen rijden, met die snelheid een behoorlijke tijd onderweg zijn; wellicht een dag of 3 a 4. De tunnel bied je een korter alternatief, die fysiek moeilijk voor te stellen is; zelfs in een rechte lijn die ondergronds in rechte lijn door de aarde zou lopen haal je het niet in tien minuten. Hoe kan je je dit dan voorstellen? Pak een vel papier, zo’n a4-tje. Leg het recht voor je neer. Zet in de linker bovenhoek ‘Amsterdam’. Zet in de rechter onderhoek ‘Los Angeles’. Veel verder krijg je de punten niet van elkaar, op dat blaadje.
Pak nu de linker bovenhoek op, en vouw het papier zo dat de linker bovenhoek tegen de rechter onderhoek zit. Dat is je wormgat; als je de hele lengte over het papier aflegt is dat alsnog een eindje, maar de uiteinden liggen door het buigen van het papier vrijwel tegen elkaar.
Het papier is in dit voorbeeld ruimte-tijd en de connectie tussen de linker bovenhoek en de rechter onderhoek het wormgat. maar ik ga verder niet met jou in discussie.
je bent ook maar een jochie van 15.
http://www.goeievraag.nl/vraag/hallo-15-jaar-kilo-benchen.80758
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.