Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden altijd de Duisters zo belachelijk gemaakt?

Op school, op reclames! Echt vreselijk!
Oke, ik ben half Duits vandaar. Maar ik vind het echt nergens op slaan. Of je niet een beetje respect voor je buurland hebt. :S

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

IK HEB ER 16 maanden in militaire dienst gezeten,en je zag al die nederlanders hun mening veranderen

Duitsers zijn rustig,zeer perfectionisch,ze organiseren alles heel goed

enige minpuntje:Ze hebben niet zoveel humor en soms iets te serieus

Wist je dat ze in Enschede de duitsers heel graag mogen,heel frappant is dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In mijn ogen omdat het een naar volkje is, met hun handoekjes en kuilen. Ik irriteer mij altijd mateloos aan die mensen, dus als ik ze in de maling kan nemen, graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men maakt ze niet echt belachelijk,maar men versterkt de (veronderstelde) Karaktetrekken van de duitsers. Maar dat wordt met alle buitenlanders wel min of meer gedaan,door ze te karikaturiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur gebaseerd op de geschiedenis, niet op de Duitse persoon zelf. Jammer, helaas gebeurt het nog wel. Het zou mooi zijn als we het verleden op dat punt los konden laten, elkaar kunnen respecteren en van elkaar kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ervaart dat op die manier, ikzelf heb juist de indruk dat het in de afgelopen 10 jaar sterk aan het afnemen is.
In ieder geval vindt het zijn oorsprong in de tweede wereldoorlog, waarin Nederland verschrikkelijke tijden heeft doorgemaakt dankzij na de Duitse inval.
Het is als het ware een vorm van betaald zetten.

We zijn inmiddels 2 generaties verder, en het is niet meer dan eerlijk en humaan om zo langzamerhand de duitsers niet langer aan te kijken op het geen vele van hun ouders en grootouders hebben aangericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is natuurlijk lastig antwoord geven op je vraag omdat iedereen er waarschijnlijk weer een andere mening over heeft. Ik kan me voorstellen dat je je persoonlijk een beetje aangevallen voelt als men je (indirect) een beetje belachelijk maakt. (Ah ja, Kaulen graben! Wo ist der Bahnhof, Do ist der Bahnhof!) Nee, gekheid.... :)

Kan ik het leed wat verzachten door te zeggen dat de duitsers de nederlanders ook belachelijk maken? Google maar eens op Matze Knop.
En ook de belgen beschimpen de nederlands weer, net zoals wij grappen hebben over belgen.

Het hoort er een beetje bij denk ik. Probeer jezelf er niet al te druk om te maken, dat is mijn advies.
En nu, lachen!!!

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat ik erg jammer vind om te zien is dat jouw tamelijk onschuldige vraag een discussie opent die in principe niets met jou vraag te maken heeft. Beetje jammer dat men geen normaal antwoord kan geven zonder naar een geschiedenis te referren waar ze wel een mening over hebben, maar hoogstwaarschijnlijk niet zelf meegemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat voor sommige mensen de oorlog, die noch zij, noch hun ouders en soms zelfs hun grootouders helemaal niet (bewust) hebben meegemaakt. Maar dat zetten ze dan wel voort bij het voetballen ofzo.

Daarnaast is in elk geval mijn generatie met de paplepel min of meer ingegoten dat 'de moffen niet deugen'. Je kon geen teeveeserie of tekenfilm aanzetten of de boef of slechterik heeft en vet Duits accent. Nog steeds, trouwens. Terwijl je je niet eens wilt vóórstellen wat er in het politiek correcte Nederland zou gebeuren als je de boef ineens een Arabisch of Zuid-Europees accent zou geven :shock: !

Duitsers kunnen inderdaad wat luidruchtig zijn, maar Nederlanders doen daarin op geen enkele manier voor hen onder. Trouwens, Engelsen, Spanjaarden en Denen (om maar wat zijstraten te noemen) ook niet, hoor.

De mentaliteit van de gemiddelde, nu levende, Duitser is echter weinig tot niets mis mee. Sterker nog, het is één van de redenen waarvoor ik het steeds verder afzakkende Nederland, waar zaken als beleefdheid, respect, arbeidsethos, nijverheid, en ordelijkheid eigenlijk boekenbegrippen zijn geworden, verlaten heb. Duitsland is als een warm bad, in meer dan één opzicht. Maar voor dat bij de gemiddelde Nederlander in zijn botte hersens is doorgedrongen, gaat nog ettelijke generaties overheen vrees ik.

En voor wie denkt dat het allemaal wel meevalt, nodig ik van harte uit eens een dagje met een Duits kenteken rond te gaan rijden, met náme nu tijdens het WK. Sinds ik dat doe, leer ik mijn voormalige landgenoten namelijk NOG beter kennen, en ben ik NOG een beetje blijer dat ik weg ben uit dat ...land. We zouden ons collectief de ogen uit de kóp moeten schamen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de duitsers hadden de pech dat er in de jaren 30 van de vorige eeuw een psychopaat opstond in hunmidden die hun reputatie als beschaafd ontwikkeld land voor vele generaties beschadigd heeft. Wij hebben dan weer Joran vd Sloot die voor de ogen van de hele wereld, het Nederlandse rechtsysteem belachelijk heeft gemaakt een land waar vrouwen- drugs smokkelaars moordenaars vrij rond kunnen blijven lopen en elke Hollander die vanachteren ''van der 'lalall'' heet maar beter even uit Zuid-(en Noord) Amerika kan blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blijft een beetje een volk dat zichzelf wat superieur vindt. Dat zit er nou eenmaal in. Maar als een Duitser tegenwoordig een pet uit de vuilnisbak haalt en opzet is hij wel zo reëel om te denken dat hij daardoor niet automatisch de baas meer is. Geintje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing