Stel dat de Aarde verticaal omdraait, wat voor problemen krijgen we dan mee te maken?
Ik had eens gehoord dat de Aarde verticaal kan omdraaien, dus dat de ZuidPool de NoordPool wordt, en andersom ook draait. 'Het zuiden' zoals dat genoemd wordt, word dus het Noorden, dus wij 'het Noorden' worden dus 'het Zuiden' maar worden wij dan arm? Het klinkt heel egoistisch maar zo bedoel ik het dus echt niet. Maar meer zo van krijgen wij dan woestijnen en dergelijke? En wordt wat nu het zuiden is 'rijk'? Of heeft het daar niks mee te maken?
Ik was er wel benieuwd naar :)!
Wat zou dat tot gevolg hebben?
Het heeft gewoon geen zin om daarover na te denken. Van enig leven op de aarde zal geen sprake meer zijn. De tektonische platen zullen scheuren en versplinteren er zal een hele andere aarde ontstaan. Zeebodems worden Himalaya's en de Grossglockner zal verdwijnen in een diepe trog. Om maar wat te noemen. Ik denk dat de aarde dan terug is bij zijn ontstaansgeschiedenis. Tegen de tijd dat alles is uitgedobberd, zullen de contingenten of wat er van over is anders geformeerd zijn.
Wellicht met een vulkaan op de afsluitdijk en Manneke pis van Brussel in Honolulu.
Leuke vraag maar het zal niet gebeuren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.