Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het zo warm in Dallol, Ethiopie? (warmste plek aarde)

Kan hier nauwelijks iets over vinden op internet, misschien weet iemand het? Ik moet dus weten wat de oorzaak is dat het in Dallol, Ethiopie zo warm is, is het de ligging? De grond of de omgeving? of iets anders??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het komt doordat hij op de evenaar ligt of er heeel kort bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14 graden noorderbreedte is niet echt vlakbij de evenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet op de evenaar is het warmste weer!
De keerkringen zijn veel warmer op bepaalde ogenblikken.
is inderdaad niet direct te vinden. Wel is te vinden dat er geen wind is omdat het ingesloten ligt door zandduinen. verder heerst er een constant hogedrukgebied, hierdoor is er geen bewolking, dus constante zon. Dit is op meerdere plekken zo, maar zeker niet rond de evenaar zoals degene boven me hier vertelt. daar liggen REGENwouden. dus veel bewolking die minder zonlicht doorlaat. In dallol staat verder een vulkaan en liggen vreemde formaties. Deze formaties stoten veel gassen uit, deze gassen vangen zonlicht op en vangen dus de fotonen van het zonlicht op. deze zenden ze weer uit als infrarood straling (warmte). hierdoor worden een soort versterkt broeikaseffect gecreeërd waardoor de temperatuur zeer hoog oploopt.

Dus even samengevat: constant hogedrukgebied, geen wind, giftige gassen, ligging.

Toegevoegd na 1 minuut:
weet niet of de zoutformaties aan de oppervlakte er ook nog mee te maken hebben, ik vermoed van wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image