Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt er voor de Engelse taal vaak een gecombineerd Brits-Amerikaanse vlag gebruikt?

Ik zie best vaak zo'n vlag als de afbeelding als het om de Engelse taal gaat. Waarom is de helft Amerikaans? De vlag van de taal is toch altijd van het land waar de taal zijn oorsprong heeft? De vlag van de Nederlandse taal is volgens mij altijd de 'volle' vlag van Nederland, niet een combi van Nederland en Belgie oid. En waarom staan landen als Canada en Australie er dan niet bij?

Verder: vinden de Britten dit goed? Ik zou als ik Brits was hier niet blij mee zijn..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat de oorsprong van de Amerikaanse taal ligt in de Britse en zoveel verwant zijn, dat er globaal hetzelfde bedoeld wordt wanneer er iets in deze taal staat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Portugees en Braziliaans, wat ook dezelfde oorsprong heeft maar totaal verbasterd is van elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verklaart niet waarom de vlag van Canada of Australie er niet bijstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is andersom. De Britse taal vindt haar oorsprong in de Amerikaanse taal. Amerikaans zit veel dichter bij het oorspronkelijke Engels. Na de kolonisatie heeft het een ander ontwikkeling doorgemaakt. Brits Engels heeft veel meer invloeden uit Europese talen overgenomen.
Het zijn de enige twee landen waar meer dan 95% Engels spreekt. En waar het grootste aantal inwoners Engels als eerste taal heeft: UK 58M, VS 215M.
Eigenlijk zou alleen de Amerikaanse vlag moeten worden getoond. Wat ze op dat eiland voor de Zeeuwse kust spreken boeit niet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar dacht ik ook al een beetje aan, maar zie ook de Spaanse taal: Spanje 40M vs Mexico 100M. En toch zie ik bij de vlag voor de Spaanse taal de Spaanse vlag staan. Hoe is dit te verklaren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vlag zie je vooral op het internet wat de wortels heeft in Amerika en waar ook de meeste technologie/software/internet bedrijven zitten. Het zou gewoon de Britse vlag moeten zijn maar je kent de Amerikanen die snappen dan natuurlijk niet dat ze daar op moeten drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet als antwoord?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding