Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is dit allemaal over de uniformen op school nieuw of is er vroeger wel geweest?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel hier in nederland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

vroeger waren er in nederland ook schooluniformen ja. Volgens mij op sommige scholen nog steeds.

Toegevoegd na 13 minuten:
Moet er wel aan toevoegen dat dit niet zo in de vorm was als in engeland, maar er waren wel strikte kledingvoorschriften. Wat eigenlijk een schooluniform van tegenwoordig ook zal zijn. Iedereen een spijkerbroek en een groen t-shirt of trui bijvoorbeeld.

Het mag misschien de naam uniform niet dragen, er zijn tegenwoordig vele leuke schooluniformen, hoeft niet meteen strak in pak.

Dus ligt er een beetje aan hoe je uniform bedoeld bedacht ik me ineens. In de vorm van uniform (strak pak gebeuren) nee volgens mij niet, in de vorm van uniform kleden (kledingvoorschriften) was dat zeker wel het geval.

Ik ben trouwens absoluut voorstander voor het invoeren van een schooluniform.

Het argument identiteit vind ik echt een non-argument, je kan je identiteit buiten school prima uitdragen en er zijn genoeg banen waar je ook een uniform aan moet, daar kan je als je volwassen ben je identiteit ook niet uitdragen, vroeg geleerd, oud gedaan en geen problemen meer.

Liever vandaag dan morgen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Die discussie speelde ook al toen ik op school zat. Ik ben nu 31, dus reken maar uit.

Volgens mij is het een discussie die altijd wel speelt. In landen waar een schooluniform niet gebruikelijk is (moeten we dat niet invoeren) én in landen waar een schooluniform wél gebruikelijk is (moeten we dat niet eens afschaffen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die discussie is van alle tijden. Toen mijn ouders nog naar school gingen waren er strikte kledingvoorschriften. Daarna werden die afgeschaft omdat we onszelf moesten kunnen uiten met onze kleding. In Vlaanderen gaan veel kinderen nog steeds in uniform naar school, en speelt de discussie ook. Afschaffen? En op andere scholen juist invoeren?

Het is vooral voor de ouders erg handig, 3 setjes kleding in de kast en je kunt er weer een jaar tegenaan. Je hoeft 's ochtends ook nooit na te denken wat je aan zult trekken. Het verschilt per persoon wat je er van vindt. Ik heb zelf op een school in het buitenland gewerkt waar de discussie toendertijd was of uniform ingevoerd moest worden. De helft van de leraren was vóór, de helft tegen. Inmiddels is het ingevoerd en geeft het wel rust, in zoverre dat er nooit meisjes met navelhemdjes en jongens met t-shirts met ranzige teksten naar huis gestuurd hoeven te worden ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: