Mag ik een minderjarige ( ongeveer 11 jaar)die mij met opzet schopt, terug schoppen?
Bij mijn zoontje op de basisschool is het tegenwoordig in, om elkaars uit dagingen aan te gaan.
Het is een spel dat heet :durf jij? Dan verzint een groepje een opdracht en 1 kind moet die dan uitvoeren. Durft ie het en doet ie het krijgt ie punten doet ie het niet dan mogen de andere kinderen hem zowat lens trappen.
Zo zijn er al meerdere klachten binnen gekomen van ouders die kei hard met opzet een voetbal tegen zich aan kregen en ik heb dus met opzet een behoorlijke lap vel van mijn scheenbeen af omdat een kind het lef had me te schoppen.
Ik was te verbouwereerd op dat moment en kan me ook niet meer herrinneren hoe het joch er uit zag maar ik heb wel direct met de school leiding erover gesproken.
Die heeft aan mij en de andere ouders beloofd dat het na de vakantie acuut af is gelopen met die flauwekul op het school plein.
Had ik dat blaag maar terug geschopt denk ik de hele tijd want ik ben natuurlijk poepie boos op hem.
Maar aan de andere kant lijkt het me niet verstandig en uiterst kinder achtig om als een volwassen moeder van een kindje van 5 een kind van 11 te gaan zitten terug trappen. tenslotte is t maar een spelletje.
Maar weer aan de andere kant denk ik, tja had ie dat bij mij dan ook maar niet moeten doen. Hopelijk overkomt het me niet nog eens maar wat te doen wanneer t wel gebeurt?
En spelen er nog meer kinderen dit spel? Ik zie er niks over op het internet namelijk Of tref ik het wel weer dat het alleen op de school van mijn zoontje maar voorkomt?
Zeker als dit al even aan de gang is. Actie! en geen afwachtende houding accepteren.
Ik heb toen dus ook direct aan gegeven dat ik het meer dan belachelijk vond dat er niet al veel eerder in werd gegrepen door de leraar bij wie geklaagd werd. in het begin werd het niet zo heftig gespeeld werd me gezegt maar na meerdere klachten van aanvallen op ouders gaan ze er nu toch wat aan doen. NOU IK HOOP HET.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.