VWO Vernieuwde Tweede Fase zonder vooropleiding?
Ik heb school niet afgemaakt maar wil toch nog een opleiding gaan doen. Ik heb vanuit school altijd een laag schooladvies gekregen, maar ik ken mijzelf het beste, dus wil nu toch een hogere opleiding gaan doen. Heb hier voorheen een praktijk opleiding gedaan(niet afgemaakt) wat dus nog onder VMBO zat. Ik had op school wel alle CITO toetsen afgemaakt, maar daar werd niks mee gedaan. Ik heb dus een VWO proefles gedaan en het beviel mij allemaal wel, maar het was maar 1 vak. Dus wat ik wil weten is of ik dingen voor VWO heb gemist zonder dus een vooropleiding te hebben gedaan. Is het bijvoorbeeld handig om Wiskunde B te doen terwijl ik eigenlijk alleen nog maar rekenen met + - en x heb gehad?
Ik hoor graag jullie meningen/adviezen.
Toegevoegd na 20 minuten:
Ik ben ondertussen 24 jaar oud. En wil VWO als thuiscursus gaan doen.
Toegevoegd na 39 minuten:
Ik ben van plan om voor vakken zoals wiskunde onderbouwpakketen er bij te bestellen. Ik ben trouwens van plan om natuur en techniek als profiel te kiezen. Als het goed is zou ik gewoon VWO mogen doen als thuiscursus. Maar ik ben ook bij een ROC langs geweest en daar laten ze mij nog niet eens toe tot VMBO 4(laagste wat ze voor mijn leeftijd hebben). Ik heb morgen weer een gesprek bij het ROC om met de onderwijsadviseur te praten. Ik hoop dat ik daar een test kan gaan doen. Ik kies toch liever voor les volgen op school in plaats van thuis. Ik leef hier als een kluizenaar, maar zit liever op een school.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.