Hoe word ik beter in natuurkunde en scheikunde?

Ik zit in 3vwo en wil n&t doen omdat ik piloot wil worden maar ben niet goed in natuurkunde en scheikunde.
Hoe word ik beter in die twee vakken? is huiswerk maken voldoende en gaat het druk worden met n&t en is het te doen? ik hoor graag reacties van mensen die vwo n&t hebben gedaan

een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Wat bedoel je met 'niet goed'? Je let op tijdens de les? Je maakt nu al je huiswerk? Ouders laten helpen? Bijles al geprobeerd?
jc54
een jaar geleden
Proberen je interesse voor deze vakken te vergroten. Daardoor ga je er gemakkelijker over leren.
Gewoon
een jaar geleden
Probeer de stof die je moet leren te vergelijken met iets anders dat je wel begrijpt zoals met elementen(letter van het alfabet) kun je verschillende verbindingen(woorden) maken
tinus1969
een jaar geleden
Opgaven maken. Veel toetsen/examens niet om kennis, maar om het maken van opgaven van het type 'hoe groot is de stroom bij deze spanning en weerstand?'
Antoni
een jaar geleden
@kaiiii32, ik had (in de jaren 80) veel aan de KIJK-woordenboeken voor natuurkunde en voor scheikunde. Daarin kon je op ieder moment moeilijke termen terugzoeken en dan vond je een eenvoudige en duidelijke uitleg. Misschien vind je deze nog tweedehands, of worden vergelijkbare woordenboeken tegenwoordig ook nog uitgegeven.

Geef als eerste antwoord