Hoi il wil 4 en 5 havo in 1 jaar doen is dat gratis of niet ?alvast bedankt?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Waar wil je dat doen?
tinus1969
een jaar geleden
Maar wat voor school? Hoe oud ben je?
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Misschien als je allemaal negens en tienen hebt in andere leerjaren. Lijkt mij sterk

Antwoorden (1)

Je kunt havo 4 en 5 doen via de VAVO, als je aan de voorwaarden van de opleiding voldoet (leeftijd, vooropleiding, motivatie en niveau). Als je alle vakken volgt en dus voltijds studeert, kost de studie ongeveer 1400 euro. Daar komen nog extra kosten bij voor boeken e.d.

Via DUO kun je mogelijk een vergoeding krijgen voor het lesgeld en afhankelijk van het inkomen van je ouders en of je nog thuis woont of uitwonend bent, ook een aanvullende toelage. Je hebt als student aan de vavo geen recht op studenten-ov of andere reiskostenvergoeding. Maar de maximale toelage is per jaar veel meer dan je lesgeld, dus in principe moet het kunnen om zonder extra kosten je havo-diploma te behalen.

Je bent wel behoorlijk wat tijd kwijt aan lesuren en huiswerk, dus veel bijverdienen met een baantje zou ik niet op rekenen.

De link is een willekeurige van vavo. De regeling m.b.t. kosten is landelijk bepaald en dus voor elke vavo gelijk.
een jaar geleden
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Heel erg bedankt