Hoe werkt het met minuren tijdens corona mbt werk in een hotel?
Ik werk in een Fletcher hotel sinds september 2021 als allround medewerker. Tijdens de laatste lockdown werd ik vaak al vroeg naar huis gestuurd. In december draaide ik 6,42 minuren (er stonden 17,66) in januari kwamen er 33,92 bij en in februari zijn er opnieuw 42,47 minuren bij gekomen. Ik moest op gesprek komen over mijn minuren toen ik mijn loonstrook nog niet had en ik wist dat ik 58 minuren had van m’n laatste loonstrook. Toen zeiden ze dat het er 100,47 waren. Er zijn 42,47 minuren bij gekomen ‘want in februari draai je standaard minuren omdat februari maar 3 weken heeft en maar 28 dagen heeft’ Het schijnt volgens haar (hotelmanager) dus iets te maken te hebben met het verschil in de dagen/weken maar dat lijkt me bullshit want januari is dit jaar op een maandag geëindigd en februari ook.
Tijdens de lockdown zei het management in december al dat ze een regel zouden maken dat je maar tot 40 de min in kon gaan, staat natuurlijk weer nergens zwart op wit en dat riepen ze wel, maar nu zeggen ze weer dat er geen corona meer is en dat die regel vervalt. Ze willen dus in gesprek omdat ik 100 minuren heb terwijl je tot 40 de min in kan gaan is toch krom of ligt dat nou aan mij?
Het is, volgens mij ook volgens de horeca cao ook zo dat je minuren moeten vervallen aan het begin van het nieuwe jaar. Maar dat is allemaal niet volgens haar
Kan iemand mij hier een goede uitleg over geven?