Hoe belangrijk is Binas bij het bio, natuurkunde en scheikunde examen? Heb je die per se nodig?
Ik werd nogal afgeschrikt door Binas, omdat het me niet fijn lijkt dat ik veel dingen op 3 verschillende examens nog op zou moeten zoeken. Weet iemand of je deze per se nodig hebt op je examens? Ik kijk er namelijk tegenop, omdat je dan bv niet weet wanneer je dat boek dan moet gebruiken of waar je dingen kunt vinden (al krijg je dát natuurlijk wel nog te zien). Ik sta wel goed voor bio, scheikunde en natuurkunde, maar weet ook niet hoe extreem die inzichtvragen daar worden? Zijn die wel echt gebaseerd op de theorie of zijn dat echt ver gezochte vragen? Dan is Binas, de onzekerheid over bepaalde info op toetsen, ook nog een enorm nadeel voor mij. Dat is ook een reden waarom ik misschien geschiedenis zou willen kiezen, wat gepaard gaat met een heel ander profiel. Ik sta nog steeds goed voor die vakken en dat is meer met "leervakken" die eigenlijk meer mijn ding zijn. Weet iemand of het slim is dat ik ga voor wat me nu beter afgaat (voor gs en eco sta ik beide een 8, maar voor natuurkunde, bio en scheikunde 9,5+7,9+9,2) of voor de "kant" die me eigenlijk meer ligt, dus het meer letterlijk leren? En is Binas nou zo'n grote factor? Is dat ook echt iets wat echt een nadeel is op toetsen en dus vooral je examen?
(Ik zit op gymnasium 3, dus moet nog klas 4,5 en 6)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.