Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een mbo 2 baan als staalbouw monteur, maar heb mbo 4 opleiding. Heb ik dan recht op meer loon?

Ik heb een mbo 2 baan als staalbouw monteur, maar heb mbo 4 opleiding. Heb ik dan recht op meer loon, dan iemand met een mbo 2 diploma? Ivm dat ik een hogere opleiding heb gevolgd.
Mvg Rien

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
crispy
2 jaar geleden
Je krijgt betaald voor het werk dat je doet, volgens je arbeidsovereenkomst. Als daar in staat dat je extra betaald wordt voor het behalen van een hoger diploma, dan zou je daar recht op hebben. Maar ik vermoed dat je die opleiding al had voordat je bij dit werk begon, en dan telt eigenlijk alleen datgene wat je hebt afgesproken en in je contract is vastgelegd.
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
Je hebt niet automatisch recht op meer loon. Bij het salaris wordt vooral gekeken naar de functieomschrijving. De werkzaamheden die je gaat uitvoeren. Als er een CAO is, is een functie ingeschaald in een bepaalde loongroep. Binnen zo'n loongroep zijn dan weer 'treden' waarop iemand wordt ingedeeld.
In welke schaal en trede je wordt ingedeeld is afhankelijk van de functie, je (werk)ervaring en je opleiding (en van het onderhandelen over het contract).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je moet betaald krijgen voor een mbo 2 baan. Je hebt door je vooropleiding wel meer mogelijkheden om door te groeien (naar een mbo 4 baan).
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding