Waarom leer ik over het vak burgerschap terwijl het niks te maken heeft met mijn toekomst?
Ik volg een administratieve opleiding en heb het vak burgerschap. Ik begrijp niet waarom dit vak gegeven wordt bij mijn opleiding. Waarom moet ik geïnformeerd worden over een dictatuur, democratie en wat de tweede kamer allemaal bespreekt etc? Het matcht totaal niet met een administratieve opleiding. Je hoort vakken te krijgen waar je later iets mee doet( Nederlands, Engels, Bedrijfsadministratie en Bedrijfseconomie en Fiscaal.
Ik word er voor mijn gevoel helemaal niks wijzer van. Als ik later bijvoorbeeld in een administratiekantoor ga werken dan hoef ik me daar toch ook niet bezig te houden met stemrechten, wetvoorstellen etc? Als burgerschap gegeven wordt op een administratieve opleiding, dan vindt ik dat pure tijdverspilling.
https://www.onderwijsconsument.nl/burgerschap-in-het-mbo/
Niemand heeft wat aan een administratieve kracht die alleen iets weet over bedrijfsadministratie maar verder geen idee heeft van de maatschappij en geen fatsoenlijk gesprek kan voeren.
Van een MBO/HBO'er wordt naast vakinhoud ook een zekere algemene ontwikkeling verwacht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.