Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan een zzp'er met een hbo diploma als projectleider bouwkunde per uur verdienen?

Ik vraag mij af wat een zzp met een hbo diploma kan verdienen per uur, als projectleider bouwkunde.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een kwestie van vraag en aanbod.

Voor een loondienst functie op dit gebied, waarin iemand met 5 jaar ervaring werd gezocht, werd eur 4.500 geboden.

Elders op internet was het volgende te lezen:
"Een projectleider bouw in Nederland verdient gemiddeld € 4.125 bruto per maand. Salarissen variëren van € 3.510 (laagste) tot € 4.745 (hoogste).

Maar ook dat geldt voor loondienst. Ga ik uit van eur 4.125/maand, 12 maanden en 8 procent vakantietoeslag dan is dit eur 53.460/jaar. Uitgaand van 261 werkdagen/jaar (alle weekends en feestdagen eruit) dan is dat afgerond eur 205 per werkdag en afgerond eur 26 per uur.

Heb je daar wat aan? Nee. Want je wil natuurlijk ook vakantie nemen en die krijg je als zzp'er niet doorbetaald. Daar moet je dus een opslag voor rekenen in je tarief. Je zult ook iets willen regelen voor je pensioen. Je moet zelf premie afdragen voor de zorgverzekeringswet (voor werknemers doet de werkgever dat) en als je iets wilt regelen voor het geval je arbeidsongeschikt wordt zul je een (zeer dure) arbeidsongeschiktheidsverzekering moeten nemen. De kosten van een eventuele auto zul je ook willen doorbelasten...

Kortom: je zult een veel hoger tarief moeten vragen dan het uurloon van een loondienstcollega, mede omdat die voor werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en zorgkosten verzekerd is. En ook recht heeft op doorbetaalde vakanties.

Dan zit je al gauw boven de eur 60 per uur.
(Lees meer...)
Computoon
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt kan helaas nog geen duimpje geven omdat ik op level 1 ben

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding