Houd mijn werkgever zich aan de regels wat betreft mijn feestdagen en vrije uren?
Hallo allemaal,
ik werk momenteel in de Elektrotechnische Detailhandel, en merk regelmatig dingen in mijn rooster die ik persoonlijk wat raar vind. Mijn werkgever is nogal creatief en weet vaak wel de regeltjes naar zichzelf toe te buigen. Normaal gesproken heb ik 1 standaard vrije dag doordeweeks, dit omdat wij 6 dagen per week geopend zijn. Nu is het zo dat in de december maand mijn "standaard" vrije dag heel toevallig is gevallen op tweede kerstdag, Dit is overigens voor al mijn collega's het geval. Wat betreft de eerste kerstdag is dit wel als verplichte vrije dag gerekend, dus met de normaal gewerkte uren verrekend. Volgens mij is dit niet zoals het hoort en zou ik naast 1 en 2e kerstdag nog een extra vrije dag moeten hebben. Ik kan er geen wijs uit worden of dit ook daadwerkelijk zo is, of dat mijn werkgever dit mag doen. Vervolgens de week erop is mijn standaard vrije dag van de week ingepland op 1 januari, ook weer erg toevallig voor al mijn collega's. dit betekend dus dat hier geen uren voor worden gerekend en dat ik de rest van de 5 dagen gewoon aan het werk ben. zelfde verhaal als bij de week van kerst dus. Volgens mij heb ik nog recht op 1 extra dag vrij in die week. weet iemand hoe dit zit? het probleem is al eens aangekaart bij mijn werkgever, weinig effect of duidelijkheid. ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
ik vind mijn werk zeker niet vervelend. Maar ik werk om te leven en niet andersom ;)
ik heb trouwens een Fulltime contract
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.