Mag een gesprek met bedrijfsarts tijdens mijn vakantie?
Sinds ongeveer 3 maanden zit ik vanwege ziekte in de ziektewet. Ik zit nog in de onderzoeken maar waarschijnlijk gaat het om een chronische ziekte. Met veel moeite werk ik inmiddels halve dagen op een aangepaste plek. Ik heb veel steun gekregen van mijn bedrijfsarts. Maar nu heeft mijn werk een gesprek aangevraagd bij een andere bedrijfsarts. Doen ze dit omdat de uitspraak van mijn bedrijfsarts (voorlopig max halve dagen) niet bevalt? En dan valt dit gesprek ook nog eens in het begin van mijn vakantie van 4 weken. Mag dit gesprek überhaupt op vakantie dagen plaats vinden? Als het dan perse tijdens de vakantie moet, waarom dan niet einde van mijn vakantie? In 4 weken tijd kan er veel gebeuren rondom mijn ziekte, ook heb ik tegen die tijd belangrijke uitslagen binnen. Dan kunnen ze beter deze afwachten toch? Ik begrijp de meerwaarde niet van een gesprek in het begin van mijn vakantie. Ik had gehoopt op even 4 weken rust qua verplichtingen. Mijn ziekte is al zwaar genoeg. Mogen ze dit zomaar tijdens mijn vakantie dagen doen?
Wat betreft die andere bedrijfsarts, dat is een rare stap. Ik zou dan wel willen weten wat daarvan de reden is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.