Wat moet ik doen in mijn situatie om op mijn 19e werk te vinden?
Ik ben 19 jaar en ik heb bijna nooit gewerkt. Vorig jaar in mei heb ik mijn MBO juridisch medewerker diploma behaald. Op het MBO heb ik wel een jaar lang (best goed betaald) stage gelopen, dus ik had toen niet echt behoefte aan werk. I know ik ben dom geweest, wie heeft er nou geen behoefte aan werk? Maar goed, ik ben nu eerstejaars HBO Rechten student. Omdat ik van het VMBO kom, vind ik het ontzettend moeilijk om alles goed bij te houden en goede cijfers te halen. Ook moet ik iets 7272 keer lezen, terwijl mijn klasgenoten, waarvan meer dan de helft van havo etc komt, het bij de eerste keer al begrijpen. Tóch heb ik goede cijfers behaald en denk ik dat ik de klas over ga. Ook heb ik nog kans om mijn propedeuse dit jaar te behalen. Nu is mijn probleem waar ik bijna elke dag mee zit: IK HEB GEEN WERK
Bijna iedereen in mijn klas werkt na school, behalve ik. Ik wil ook werken, maar ik ben elke dag na school uitgeput en doe in de avond huiswerk zodat ik net als mijn andere klasgenoten even ver ben. Ik denk bijna elke dag: Waarom kan ik niet werken zoals de anderen, waarom zouden ze een oude 19 jarige nog aannemen, je gaat geen goede baan vinden omdat je GEEN ervaring hebt etc.
En deze gedachtes spoken elke dag door me hoofd. Het is zo ver gekomen dat het me depressief maakt elke dag en daardoor voel ik me ook minder waard dan anderen. Ik heb het gevoel dat ik zo een verwend iemand ben die dan nooit heeft gewerkt.
Weet iemand wat ik het beste zou kunnen doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.