Is het mogelijk om ontslag te nemen tijdens ziekte bij een contract voor bepaalde tijd?
Ik zit in de ziektewet voor mentale problemen. Ik werk therapeutisch dagelijks een x aantal uren. Meestal 7 a 8 per dag incl de pauzes. In de logistiek is dat niet fulltime. Normale werkdag is 10 uren incl de pauzetijden. Dus 9 uur per dag echt werken.
Ik heb een (tweede) contract van 6 maanden dat per april afloopt. Ik wil echt niet meer tot april daar werken, ik ga dagelijks met tegenzin naar werk. Aangezien de economie nu goed is, er veel werk is en ook leuke banen ben ik aan het solliciteren. Kan ik tijdens mijn ziektetijd nu wel ontslag nemen en daarna bij een andere werkgever in dienst treden?
Natuurlijk heb ik een maand opzegtermijn dat begrijp ik. Mij is verteld dat het uitmaakt of je een contract hebt voor bepaalde of onbepaalde tijd.
Er zijn op dit moment zoveel banen die ik veel leuker vind en veel meer bij mij passen. Ik wil weer terug naar mijn oude soort werk in de logistiek. Daar ligt toch mijn hart.
Het liefste zo snel mogelijk. Hoe kan ik dat doen en zitten er consequenties aan vast? Bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.