Kan je met een academische propedeuse in de rechten (geen post-propedeuse) werk vinden als bediende?
Ik studeer aan de open universiteit, studierichting rechten. Ik ben 22 en heb mijn propedeuse in de rechten afgelopen zomer gehaald. Ik wil graag aan het werk in de administratieve sector als bediende. Dat ik met een propedeuse in de rechten geen magistraat kan worden, dat begrijp ik zelf ook wel. Echter wil ik niet tot 25 jaar aan mijn bachelor werken en dan tot 27 aan mijn master. Ik wil aan het werk met mijn academische propedeuse in de rechten. Omdat ik toch wel de basis van het recht in die propedeuse heb meegekregen. Ik ben van mezelf al erg taalvaardig en geniet erg veel van kennisgaring. Toch vind ik 22 een leeftijd om te beginnen werken en aan mijn leven te bouwen. Eeuwig studeren is ook niet alles. Kan ik met mijn universitaire propedeuse van de Open Universiteit een baan in de administratieve sector vinden? Het getuigt toch wel van enig kunnen. Ik ben ook geen schoolverlater zonder een enkel diploma. Ik kan toch enkele waardevolle certificaten voorleggen. Zo heb ik een universitaire toegangsproef in België met vrucht doorlopen alvorens ik uiteindelijk mezelf ingeschreven heb bij de OU, rechten. Wat zijn mijn kansen om een degelijke job op de arbeidsmarkt te vinden met deze universitaire propedeuse in de rechten en een stevig pakket aan motivatie en taalvaardigheid? Is het mogelijk om als bediende aan het werk te gaan of zullen enkel arbeiderssectoren voor mij opengaan? Ik ben namelijk niet erg handig. Ik ben eerder intellectueel aangelegd dan manueel bedreven. Dank
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.